Online marketing

Online marketing

Vydělávání online marketingem

Marketing je silný nástroj v reálném a taky internetovém světě. Dokáže ze špatného produktu udělat úspěšný a výdělečný, tak samo jako ze špičkového produktu jen průměrně úspěšný. Není tedy náhoda že do něj proudí závratné částky. A teď to hlavní… v marketingu neexistují žádná pevná pravidla, naopak často bývá originální a překvapivé řešení kampaní to nejúspěšnější.

V tomto článku nebudeme popisovat jak vydělávat čistě marketingem ale jak mu porozumět a umět ho aplikovat na své projekty. Bližší články o marketingu a jednotlivých jeho nástrojích budeme přidávat v dalších článcích.

Co vše považujeme za internetový marketing?

Elektronický marketing, tj. e-marketing, zahrnuje veškeré marketingové aktivity, které probíhají prostřednictvím elektronických zařízení (vyjma TV a rádia). Patří sem internetový marketing, mobilní marketing (mobilní telefony, PDA), position marketing (GPS, auto-navigace), online TV. Do budoucna bude marketing hrát svou roli i v komunikaci domácí ledničky s elektronickým obchodem. V prvním desetiletí 21. století se elektronický marketing a klasický marketing rozlišuje. Dá se očekávat, že dojde ke spojení těchto dvou větví a „e-čko“ u e-marketingu, e-businessu zmizí. (definice z Wikipedie)

Samotný Online marketing o kterém budeme psát bychom rozdělili na Online marketink webových stránek a marketing na sociálních sítí. Dále bychom tento nástroj pro naše potřeby rozdělili na placené a neplacené nástroje (ano, je pravda že všechny i ty neplacené nástroje pro Vás může někdo udělat za peníze).

Pro stanovení dobrého marketingu dodržujte tyto poučky:

  • I když je každý člověk jednotlivec s vlastním uvažováním, tak chování skupiny, tvořené těmito jednotlivci, je měřitelné a statisticky měřitelné. Nepodceňujte tedy sílu statistik a průzkumů
  • Inspirujte se fungujícími schématy ale nekopírujte je. Zaujala Vás dobrá reklama? Zamyslete se co Vás na ní oslovilo a jestli by stejné pravidlo nešlo použít i při vašem projektu.
  • Určete si co možná nejdůkladněji svojí cílovou skupinu. Když chcete prodávat, musíte vědět komu. Stanovení cílové skupiny je možná jeden z nejdůležitějších úkolů na začátku tvoření marketingové kampaně a špatně zvolená cílová skupina Vás připraví o větší úspěšnost Vaší práce.
  • Soustavně se vzdělávejte jak v oboru na který svojí reklamní kampaň směřujete tak i v samotné marketingové oblasti. Zjistěte si co na lidi zabírá.
  • Buďte kreativní! 

 

Marketingové nástroje k propagaci vlastního projektu

napis marketing

Neplacené Nástroje online marketingu – jak propagovat bez peněžní investice?

Zde více než jinde platí, že je důležité zaujmout a přijít s originálním řešení. Obyčejné a tuctové inzeráty a reklamy vídáme každý den a postupně se je naučíme ignorovat. Marketing nemusí být založený na poučkách světoznámých marketingových guru ale musí zaujmou zákazníka na kterého chcete zacílit.

U propagací webových stránek se ale neobejdete bez znalostí jako SEO, On page faktory, Off page faktory, Keywords atd.

Tyto nástroje Vám slouží k přirozeným návštěvám při hledání na internetu. tento Traffic (přísun návštěvníků) můžete podporovat nebo převážně tvořit pomoci sociálních sítí.

Při používání těchto nástrojů budete ale bojovat proti placeným nástrojům k propagaci a nebude to zrovna snadný boj. Podívejte se například na příklad při zadání hledaného výrazu pánské kalhoty.

vyhledavani v google

První čtyři místa zaujímá placená reklama, Další místo s placenou reklamou je dokonce s obrázky. Až dále vidíte přirozené výsledky hledání a když se na ně podíváte, vidíte že to nejsou zrovna malé ryby. U toho se vrátíme k upozornění na stanovení si cílové skupiny a cílení na konkrétní výrazy. Jestli budete vaší kampaň vztahovat nekonkrétně a na obecně hledané pojmy, tak Vás převálcují velké ryby.

Placené Nástroje online marketingu – V čem je výhoda placené reklamy od googlu, facebooku nebo seznamu?

Tyto placené nástroje využívají totiž svoje databáze. Určíte si cílovou skupinu, váš produkt, kolik jste ochotní zaplatit za reklamu (nebo za prokliknutí z reklami na vaší stránku), jak dlouho chcete aby reklama běžela a kam přesně aby byli návštěvníci nasměrováni.

Obrovská výhoda je i ve statistikách, které Vám v průběhu nebo po ukončení reklamní kampaně poskytovatelé zasílají. Není tedy nic snazšího než si udělat přehled která reklama fungovala a která ne.

Hlavní placené nástroje jsou: PPC (placení za kliknutí na reklamu), Bannery, PR články atd. 

Příklad typů placené propagace na facebooku

 

 

stránka se právě vytváří… děkujeme za strpení.

 

 

 

Leave a reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>